En karaktär som klampar på mina nerver

Publicerat: 2013-09-24 / 19:36:11 | Kategori: Cristina Silverbell
Ända sedan dag ett har jag (no offense mot dem som faktiskt tycker om honom..) haft otroligt svårt för James, ja ni vet Fort Pinta-James? Till att börja med så innehåller den lilla knatten, alldeles för många dåliga egenskaper - hur får all bitterhet plats i den lilla förpackningen, kan man ju undra?

Nåja, saksamma! Han visar under flera äventyr, speciellt då vi är på jakt efter den  försvunna skatten, riktiga tecken på girighet & en viss bitterhet över att andra lyckas istället för han själv. Visst undrar man då lite över hur han & Alex (..som är hans storasyster, för er som inte vet det!) kan vara så pass olika varandra? Även fast det kan ibland ses som en självklarhet att syskon ska vara varandras motsatsen.. Detta leder ju tanken vidare till att kanske är lille James, just är så girig som han är - för att han alltid stått i skuggan av sin storasyster? Tänk efter, hur stor roll spelar Alex & hur stor roll spelar James i det hela? Vad förknippas de båda individerna med? En är soulrider och upplever äventyr, medan den andra spenderar hela dagarna med att tejpa upp affischer på Fort Pinta? Hmm, exakt! Stackars James.. Fast visst skulle det väl gå åtminstonde lite bättre för honom om han gaskade upp sig och fixade till den där tråkiga attityden han har?!

Ännu ett exempel på hur vår vän James kan vara lite småt ego: dvs. allt som räknas är jag, mig o mitt.. - observera att detta är från det senaste uppdraget med ponnysarna!

 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback