Selle Francais

Publicerat: 2014-03-04 / 14:31:00 | Kategori: Cristina Silverbell
Moonhunter är ett sto på 15 somrar, av rasen Selle Francais, som fick flytta in hos mig bara några dagar efter Håkan. Hon har två föl som idag är under utbildning och som med lite tur en dag kan ses ute på dressyrbanorna! Moonhunter har en väldigt trevlig fysik. Hon är klipsk och inte speciellt lättlurad, då hon verkar ha sett mycket i sina dagar!

Man märker i både hantering och ridning att hon är en riktig dam, då allt bör ske på ett speciellt vis - i alla fall om man vill att hon ska vara nöjd.. Det krävdes flera provridningar innan jag hittade knapparna på henne, men med lite hjälp av den förra ägaren och efter många svettiga timmar i ridhuset så klickade det bara till. Vi fann varandra. Den connection som jag fick till Moonhunter i det ögonblicket är väldigt svårt att beskriva, det liknande det band som jag och Skydancer har till varandra, vilket är lite lustigt då jag haft Dancer ända sedan jag först flyttade till Jorvik..

Moonhunter är inte bara en prima häst som fungerar bra inom alla grenar, hon är även en sann skönhet! Fungerar utmärkt i alla regnbågens färger även om jag alltid envisas om att tvinga på henne rosa.. Bara för att vitt och rosa går så fruktansvärt fint ihop!! 

Jag ser verkligen fram emot att utöka vår relation och bygga upp en full tillit till henne, precis som jag hoppas att hon kommer kunna tro på mig! 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback