Förlåt Nightmaster..

Publicerat: 2013-08-03 / 12:15:00 | Kategori: Cristina Silverbell
Den häst som jag nu jobbar på att levla upp, och som jag faktiskt har arbetat med länge är ju Masten! Men grejen är att jag tror att vi måste pausa hans levling nu, och det ger mig lite dåligt samvete.. Anledningen är att jag måste fullborda Prickens utbildning, för att rida in en häst gör man bara en gång & eftersom att Marley som hade honom tidigare inte gjorde mer än var det behövdes - så är min käre hest bara halvt inriden. Halva arbetet står fortfarande kvar och nu måste jag vara snabb framme. Även om jag älskar min Nightmaster så måste jag prioritera min unghäst framför - för det är verkligen viktigt att han blir färdigutbildad så tidigt som möjligt. Det positiva med att köpa hästen i detta läge och unga ålder är ju att man själv får forma hästen & dess 'typ' lite granna, detta kommer göra att vi kommer fungera mycket bättre än om jag köpt honom om, vi säger 10 år framåt!
Så där är anledningen till att ni troligen kommer få höra mest om Pricken, då det är honom jag just nu måste fixa klart med först! Men så fort jag är färdig med honom så kommer jag slutföra Mastens levling osv..!


 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback