Trimning med klubben

Publicerat: 2013-08-13 / 21:40:09 | Kategori: Cristina Silverbell
På tapeten för ikväll så var det inget mindre än hoppträning med Ice Mustangs. Första lektionen med klubben jag varit med på faktiskt! Steff hade lagt upp passet riktigt bra, hästarna hann bli varma och mjuka i kropparna innan vi började hoppa - vilket är super viktigt för att de inte ska skada sig! Dem är ju precis som vi, utför vi en större kraftansträngning medan våra muskler är kalla, så kan vi göra illa oss..

Nightmaster, som fick hänga med på träningen idag - skötte sig galant! Det var inget krångel då vi båda är väldigt inkörda med varandra, vi har ju trots allt hängt ihop ett bra tag nu. Missförstånd och sånt krångel existerar liksom inte, vi kan läsa av varandra och vet vad det är som gäller. Detta gäller både han och Skydancer, som är de två fyrbeningar som jag känner som bäst! Med dem känner jag mig helt trygg, mina andra två hästar är ju fortfarande under inlärning, varav en av dem nu är till salu (dock är inget helt hundra än om han stannar eller ej..)

Vi red fram på volterna i ridhuset, några i taget fick vi rida fram på A resp. C volten vilket var otroligt skönt då det kaosar om alla ska galoppera omkring på en gång hehe.. Jag kan ju börja med att säga att jag redan då jag satt upp kände att Nightmaster var med på noterna och otroligt taggad, detta förgyllde bara passet ännu mer! Efter lite lösgörande övningar & mycket tempoväxlingar så började vi hoppa! Vi började lågt, för att sedan ta oss högre & i slutet av passet blev det en banhoppning! Det finns inte en enda sak som jag skulle vilja ändra på när jag tittar tillbaka på min ridning idag. Jag är verkligen stolt över vår prestation och det är väl tur det att man ibland verkligen känner att man lyckats!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback