Min åsikt om ridklubbar

Publicerat: 2013-07-25 / 12:32:00 | Kategori: Cristina Silverbell
Jag brukar kunna vara lite utav en "one man-wolfpack" vad gällandet detta ämne. Med det menas att om jag inte hittat en klubb som jag verkligen känner mig hemma i, så föredrar jag att vara s.k. klubblös. Jag har precis som de flesta varit med i hur många ridklubbar som helst sedan jag för första gången satte min fot i SSO & man ser verkligen skillnad mellan vissa klubbar. Men det som jag faktiskt hakar upp mig som mest på är allt tjat om hur populär varje ridklubb är?! Herregud människa, de flesta vill ju gå med i en ridklubb för att ha roligt & knyta kontakter, inte för att sola sig i glansen av klubbens popularitet?! Så resonerar jag i alla fall! 

Men då kommer vi till en eviga frågan vad är en bra ridklubbÄr det en ridklubb med 50 medlemmar plus 300 som står i kö, eller är det en mindre ridklubb som kanske inte så många känner till? Det är svårt, för vissa (Observera: Jag tänker inte på någon speciell) dissar de största klubbarna rätt grovt & tycker endast att man inte syns eller får någon uppmärksamhet, som man istället får i de mindre klubbarna. Men det kan jag tycka inte känns helt rätt, jag har varit med i en av Star Stables idag största klubbar & det var riktigt kul! Folk hälsade alltid när man loggade in & man kände sig verkligen som en i gänget, en riktig familj! Men så ser det säkert inte ut i alla, att döma av hur stort detta ämne faktiskt blivit.. Sedan kan det vara hur mysigt som helst med en liten ridklubb - det kan jag hålla med om, där man känner & umgås med alla som man kanske inte kan göra i en stor! Men det jag vill komma till är jag inte tycker att det är storleken eller hur populär klubben är som räknas, det spelar ingen roll om den är stor eller liten! Det jag tycker påverkar en klubb, är vad medlemmarna själva gör den till. Är det en klubb med schysst folk, så blir det bra - men är det istället en då folk knappt pratar med varandra så blir det inte samma gemenskap!

Ridklubbar är något som kom till SSO för att folk ska ha roligt tillsammans. Men på senare tid har dessa klubb-fighter kommit upp & allt har blivit så mycket svårare än vad det faktiskt behöver vara! Slappna av & ha roligt, det är vad det handlar om - sedan får man avgöra själv om man är den typen av person som trivs i ridklubb, eller om man inte alls är ridklubbs-människan!

 

Ylva silvercamp
Publicerad: 2014-10-18 / 09:48:51 | Blogg:

Jag har en klubb som heter flash aces! Den är liten och mysig! Vi leker alltid roliga lekar och har kul! Jag fastnade verkligen för texten ni skrivit! Detta håller jag så med om och vill väkligen bara ha kul och mysigt i klubben!!!!!

Alicia Smoosecamp
Publicerad: 2014-12-19 / 13:38:15 | Blogg:

Jag är med i en jätte rolig och mysig liten klubb som heter Alpha bees. Och jag tycker att det blir roligare när man inte är så många. Håller verkligen med om vad ni skrev

Elin Pandagarden är ägare.

Anonym
Publicerad: 2015-02-09 / 10:08:49 | Blogg:

Min klubb heter Clay Bees och vi e inte många men vi har alltid roligt på event en fast det bara brukar bli 2-4 st men vi håller ihop och har Astrid kul med varandra och vi spelar på server 2 om nån är intreserad breva mig
Moa Northgirl

Rebecca Bigtree
Publicerad: 2015-03-28 / 16:01:06 | Blogg:

Kanske lite sent haha. Tycker ditt inlägg är jätte bra och tycker precis lika som du. Jag och några kompisar äger en klubb som heter Jolly Seahorses. Kan inte säga att vi är jätte kända, men vissa vet vilka vi är ;) Vi är en stor familj som alltid är kärleksfulla ❤

Ylva Silvercamp
Publicerad: 2016-03-18 / 21:39:27 | Blogg: http://cometah.wix.com/minsida

HAHAHAHAHA naä! Vad söt jag var ;) (Var typ 8) HAHAHA xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback