Motion av Masten

Publicerat: 2013-07-10 / 16:33:00 | Kategori: Cristina Silverbell
Eftersom att mina kära hästar fått gå på bete under tiden jag varit bortrest så har det börjat kännas dags att sätta igång de lite smått igen. Alla tre har blivit härligt fluffiga och fått riktiga sommarmagar! Men eftersom att jag tänkt börja tävla lite smått nu så är det bäst att låta de värmas upp och komma igång igen innan allt kör igång. Men idag så tog jag och tränade lite med Masten, så tar jag de andra imorgon!



Jag började jobba igång med Masten som var grymt trippig och okoncentrerad: alltså fick det bli ett chillpass. Barbacka och för att låta honom slappna av och ta allt i sitt tempo så körde jag lite lösgörande och blandade övningar som jag trodde skulle passa.



Jag arbetade honom på en liten volt, med en tydlig ställning i nacken. Passade även på att flytta ut bakdelen och pilla lite på detaljer. Denna övningar varierade jag mycket: på ökad/minskad volt, utåt- eller inåtställd, i galopp/trav.



Sedan friskade jag upp minnet med lite vanliga ridvägar, snett igenom, rätt upp och halvt igenom.
 

Jag la in lite blandade skänkelvikningar och flytta-övningar längs sidorna, detta fungerade utmärkt och resulterade en lösgjord och otroligt avslappnad häst! 

Sedan avslutade jag passet med att låta honom galoppera av sig och bli av med lite överskottsenergi! 
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback