Imorgon smäller det!

Publicerat: 2014-04-22 / 17:35:00 | Kategori: Cristina Silverbell
Efter mycket väntan så är det nu endast en dag kvar tills den spännande fortsättningen på huvudberättelsen släpps! Att säga att jag är förväntansfull vore en extrem underdrift då jag praktiskt taget klättrar på väggarna av längtan. Det känns helt fantastiskt att den äntligen kommer någon vart då de senaste delarna av huvuduppdraget känns lite stillatående! Och visst höjs ju förväntningarna ännu mer när Starstable-gänget släppt ett flertal tjuvtittar på det stundade uppdraget?

"Den spännande berättelsen i Star Stable fortsätter den 23:e april. Lisa, en utav de fyra Soulriders som finns kommer tillbaka och återförenas med sin älskade häst Starshine.Vad har hon haft för sig? Vart har hon varit? Det får du veta den 23:e april!"
 
Jag tror att texten ovan och den tillhörande videon (som ni kan se HÄR) fick många spelare att flyga i taket! Det är många som gått och suktat efter att Lisa ska göra debut i spelet, då det inte var ett ganska rejält tag sedan hennes häst Starshine dök upp i Gröndal! Dessutom har hans utseende uppdaterats vilket också visar på att de nu redan på förhand, men väldigt diskret, har börjat förbereda oss för det som är på väg!


Bilden är lånad från Alicia Starnights blogg - www.aliciastarstable.blogg.se

Att förväntningarna är höga, vore även det en sann underdrift - extrema vore snarare en passande beskrivning! Genom att släppa alla små glimtar av uppdraget så har allt fler intressanta teorier om fortsättningen växt fram och dessa får en verkligen att hoppas på en part av berättelsen som verkligen varit värt sin väntan. För nog har vi fått gå och längta efter det ett bra tag..? Hur vida det är så eller inte kan man inte avgöra förrän imorgon, men jag hoppas innerligt att det är lite "längd" på det och inte allt för kort. 

Vad som gör detta uppdrag ännu mer speciellt är att nu börjar det hetta till allt mer, inte minst när den tredje ödesryttaren gör entré vilket innebär att det endast kvarstår en: Anne och hennes häst Concorde. Vad som intresserar mig mest är bakgrunden till Lisas mystiska utflykt till Grådagsbergen som det tagit hennes en väldigt lång tid att återvända ifrån..

Jag har varken spelat Starstable, Star Academy eller Starstable Legacy, vilket gör att jag inte har densamma grundfakta som många andra spelare, som kommit med sina briljanta teorier om fortsättningen. Dock är jag en trogen spelare av Star Stable Online som tycker det är himla roligt att låta tankarna vandra vilket nu har fört mig i alla fall en bit på vägen och nu återstår bara att vänta och se!

Nu är nedräkningen inne på sin sista dag innan det är dags! Är ni redo?

 

Lara Mcfield
Publicerad: 2014-04-22 / 20:03:28 | Blogg:

Har hört rykten om att man inte måste vara klar med sprickorna, men hoppas verkligen att man inte måste vara klar med G.E.D :(

Svar: Att man måste var klar med G.E.D har jag inte hört något om, men oj vad snopet det vore om detta nu är sant! /Cristina
starstableteam.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback