Ryktesuppdrag: Bra/Dåligt?

Publicerat: 2014-04-08 / 18:20:00 | Kategori: Cristina Silverbell

Så, idag så travade jag runt med min fina lilla pålle och gjorde de dagliga uppdragen med Jarlaheim. Det var då som tanken slog mig: Varför lägger jag ens ner tid på dessa ryktesuppdrag? Detta ledde i sin tur vidare till andra frågeställningar, men grundtanken vara alltid densamma: Har det blivit så pass mycket arbete med alla hålla ett gott rykte med alla olika ryktesfraktioner att man nästan glömmer bort varför man gör det? Kanske tyder detta på att det blivit lite för mycket? Att det blivit en sådan vana att man nu gör det utan att tänka, utan någon som helst motivation?

För inte så länges sedan så meddelade Starstableteamet att det nu kommer att gå tre gånger så fort att levla upp hästarna! Detta motiverade många spelare, bland annat mig själv, att återuppta levlingen - eftersom att nu går det ju relativt fort att ta en häst från level 1 till att vara fullevlad! 
Den ultimata uppdateringen vore ju nu om de kunde komma med något liknande vad gällande alla ryktesuppdrag, eftersom att de precis som lopp inte bara är tidskrävande - men inte alltid det roligaste! Har självklart förstått att det finns spridda åsikter om detta - vissa tycker att sånt här dagligt arbete är jättekul och det finns verkligen inget fel med det! Jag förstår verkligen tanken bakom allt detta med att bygga upp rykte med olika fraktioner för att sedan få göra uppdrag eller olika lopp i belöning, när man uppnått en viss "status" med de olika arbetsgivarna. Dock känns det som om det blivit alldeles för mycket på senaste tiden..! Min karta pryds just nu av ett flertal gula prickar som respresenterar ogjorda uppdrag. Uppdrag som jag jättegärna skulle ta mig an! Vad hindrar mig? Jo, jag har inte uppnått en tillräckligt hög ryktesnivå för att få tillgång till att köra dem.

Det är en väldigt smart grundtanke, på detta sätt så håller vi oss alltid sysselsatta mellan de olika delarna av huvuduppdragen och de andra småjobb som kommer då och då! Dessutom så blir man i princip alltid väldigt bra belönad när man kämpat sig upp till en ny ryktesnivå! Men när man blir utestängd från ett flertal uppdrag pågrund av att man inte hunnit göra dessa uppgifter varje dag, så tycker jag att själva idéen tappar gnistan. Nu talar jag för min del och det är verkligen upp till var och en att bilda sin egen åsikt om detta, men jag känner att det kommit alldeles för mycket ryktesuppdrag för att man ska ha tid och lust att faktiskt ta tag i dem, dessutom så kräver var och en av dessa ryktesfraktioner oftast väldigt mycket tid och jobb! Dessutom så blir det ju lite utav ett "tvång" när man går och suktar efter alla uppdrag och tävlingar som man ännu inte har tillgång till! 

Jag är verkligen fine med att man måste bygga upp rykte för att handla i vissa shoppar och köpa vissa plagg och utrustning, även ett fåtal lopp och uppdrag. Men det känns ju lite småbittert att vara avskärmad från så pass många uppdrag och lopp endast på grund ryktespoäng..? Så vad skulle väl muntra upp mer än att det i framtiden går snabbare att bygga upp rykte? Eller?
 
 
 

Anonym
Publicerad: 2014-04-09 / 06:39:53 | Blogg:

Bra skrivet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback