Hoppträning i ridhuset

Publicerat: 2014-03-03 / 14:20:00 | Kategori: Ridpass
Ikväll så tog jag och sadlade upp Rockstar för ett hoppass! Känslan var obeskrivlig när jag och min lilla prickiga pegasus avslutade dagen med att sväva över hindrena i baronessans ridhus i Silverglade.

Passet inleddes och avslutades med skritt på långa tyglar. Sedan så började jag under uppvärmningen att försiktigt trava igång Rockstar på halvlånga tyglar, därpå så tog vi tog vi ett varv runt ridhuset i samlad galopp. Sedan var det dags att ta vända upp på ett par hinder som Star klippte som ingenting. Helt fantastiskt är det hur min ponny kan hoppa hinder, som man egentligen inte förväntar sig att en så liten pålle ska kunna ta sig an. Dock så kom vi in fel på det tredje hindret vilket ledde till ett tvärstopp. Helt ärligt så var det tur, hellre ett stopp än att han hoppar med fel avstånd - vilket kan leda till en olycka, speciellt med tanke på vilka höjder hindrena ligger på! Innan jag avslutade med en skritt runt i vingårdspaddocken så tog vi revansch och denna gång så gick det galant. Jag kände verkligen hur Rockstar bestämde sig för att inte låta hindret besegra honom och trots att han la in ett extra steg precis innan hindret så fick vi ett smidigt och väldigt fint sista språng!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback