Darkmagic (Bellatrix)

Publicerat: 2014-05-08 / 17:07:00 | Kategori: Cristina Silverbell
"Jag kommer inte att köpa några nya hästar innan det kommit någon ny hästras"

Så länge varade det löftet.. Jag tycker faktiskt att jag varit rätt duktig på att hålla mig borta från hästköp! I alla fall fram tills igår när de tre nya jorvikponnysarna anlände tillsammans med den resande hästmarknaden som nu mera slagit läger bortom ponnypråmen på långbryggan vid Fort Pinta. Och vad ska man säga förutom att de små nytillskotten tog mig med storm - speciellt den svarta skäcken, som efter en natts tänkande köpte jag nu äntligen en av dem!

Eftersom att jag just nu är inne i en form av Harry Potter-extas - i och med 16 års jubileumet av The Battle of Hogwarts - så visste jag dessutom snabbt vad den skulle heta. Den småsluga blicken, busiga utseendet och kaxiga intrycket. Självklart var det en liten Bellatrix som stod framför mig! Eftersom att detta inte finns som alternativt namn så heter hon Darkmagic, men tilltalsnamnet är då Bellatrix eller Bellan!

Då har man minsann två stycken svarta skäckar i stallet! Inte bra Cristina, inte bra..
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback